Batum Seyahat Rehberi

Batum Seyahat Rehberi

Batum seyahat rehberi olarak hazırladığımız yazımızda Batum’a nasıl gidilir, vize gerekir mi ve Batum’da nereleri gezmek gerekir gibi soruların cevabını bulabilirsiniz. Komşu Gürcistan’ın Batum şehri ülkemizden çok fazla turist almaktadır. Bunun nedeni hem çok yakın olması, hem kültürel yakınlıklar hem de vizesiz giriş yapılabiliyor olmasıdır. Bu son özellik yani vizesiz giriş yapılması en önemli avantaj olarak görülüyor. Ülkemizden herhangi bir şehre gider gibi kolayca gidebileceğiniz Batum’un tarihi ve turistik eserlerini, doğal güzelliklerini görmediyseniz ve Batum seyahati düşünüyorsanız bu yazımızdan faydalanabilirsiniz.

Batum’a Nasıl Gidilir?

Batum ile aramızda Sarp sınır kapısı bulunuyor. Gürcistan’ı yeşil kenti Batum Kafkaslarda ve Karadeniz’e yakın bir konumda bizim de kolaylıkla gidip gelebileceğimiz bir uzaklıkta bulunuyor. Ülkemizdeki herhangi bir şehre gider gibi Batum’a gidebilirsiniz. Batum’a gitmek için vize ya da pasaporta ihtiyacınız yok. Sadece kimlikle gidebileceğiniz bir şehirdir. Yani genel olarak Gürcistan’a kimlikle gidebiliyorsunuz. Özellikle Karadeniz’den Batum turları düzenleniyor. Batum’un para birimi Lari olmakla birlikte Türk lirasını, doları ve euroyu da kullanabilirsiniz. Batum’da Türk lirası ile gidip orada döviz bürosu aracılığıyla paranızı Lari’ye çevirtmeniz mümkün. Hatta bazı yerlerde Türk lirası da kullanabilirsiniz. Gürcüler genelde çat pat Türkçe de bilir. Bu nedenle Batum’a gittiğinizde fazla yabancılık çekmezsiniz.

Batum Tarihi: Batum, tarihi çok eskilere dayanan bir Gürcistan şehridir. Tarih boyunca Osmanlı dâhil pek çok uygarlığa ev sahipliği yapan kentin geçmişi 4. Yy.a kadar dayanmaktadır. Nüfusun çoğunluğu Hristiyan, sonra Müslüman kalanı da diğer dinlerden insanlardan oluşmaktadır.

Batum’da Gezilecek Mekânlar

Batum yenilenen mimarisiyle sanki bir Avrupa şehri gibi duruyor. Son yıllarda daha çok turist alan şehrin ünü gittikçe yayılmaya başlıyor. Bu güzel şehre gittiğinizde nereleri gezeceğiniz konusunda bir fikriniz yoksa Batum seyahat rehberi olarak belli başlı turistik ya da ünlü mekânlara değinelim.

Batum Limanı: Batum Limanı’nı gezdiğinizde bu şehirdeki önemli tarihi ve turistik yapıların pek çoğunu burada bulacaksınız. Çünkü liman çevresi tarihi ve eski yapılarla kuşatılmış durumdadır.

Astronomik Saat: Astronomik saat deyince akla Venedik ve Prag gelir. Ancak bu saatlerin benzeri Batum’da da bulunuyor. Batum’a bu saati de görmeyi ihmal etmemelisiniz.

Batum Fener Kulesi: Osmanlı Döneminde ve 19. Yy.da inşa edilen Batum Feneri Ruslar tarafından tekrar inşa edilmiş. Son olarak da aynı yüzyılda Fransızlar tekrar inşa etmiş. Gezip görebileceğiniz önemli mekânlardan biri olan Batum Limanı’na gittiğinizde Batum Feneri’ni de ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca liman Karadeniz’de önemli bir ticaret merkezidir.

Aşk Heykeli: Batum seyahat rehberi yazımızın diğer başlığı Aşk Heykeli’dir. Aşk Heykeli de Batum limanında bulunmaktadır. Birbirine aşık iki gencin heykelleri dikilmiştir. Belli aralıklarla açısı değişen heykeller görenlerin ilgisini çekmektedir.

Orta Camii: Orta Camii 19. Yy.dan kalmış ve tek camidir. Şu an Kuran Kursu olarak ve de aynı zamanda müftülük binası olarak faaliyettedir.

Batum’a Gitmeden Önce Nasıl Hazırlık Yapılır?

Batum’a gitmeden önce de diğer yurt dışı şehirlerine gider gibi bir hazırlık safhasından geçeceksiniz. Tek farkı vize ve pasaport işlemine gerek duyulmaması. Böylece daha rahat ve kolay bir şekilde seyahatinizi gerçekleştirebilirsiniz. Gitmeden önce uçak biletlerini internet siteleri üzerinden araştırabilirsiniz. Ayrıca kalacağınız otelleri de internet üzerinden belirleyebilirsiniz. Bu tarz seyahatler için özel hizmet veren sitelerden yararlanabilirsiniz. Şehre nasıl gideceğinizden tutun da uçaktan indikten sonra ulaşım araçlarının neler olduğuna kadar araştırma yapabilirsiniz. Ayrıca kalacağınız oteli de önceden belirlemelisiniz ki sonradan sorun yaşamayın. Batum seyahat rehberi yazımızda kısaca Batum’a nasıl gidilir ve gezilecek yerler nerelerdir konularına değindik.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yunanistan Kültürel Özellikleri

Helsinki Gezilecek Yerler

En İyi Alanya Otelleri Alanya'da Kalacak Yerler